1.The Science of Creativity / / Management Development Review. -1997. -Vol. 10. Num. 6.- pp. 203-204.
2. Munro Th. Evolution in the Arts and other Theory of Culture History / Th. Munro. - Cleveland (Ohio) Museum of Art, 1963.
3. Arieti S. Creativity: The Magic Synthesis/ S. Arieti. - New York: Basic Books, 1976. - 429 p.
4. Gowan, J.C., Olson, M. The society which maximizes creativity/ J.C. Gowan, M. Olson // Journal of Creative Behavior - 1979. - 13(3). - pp.194-210.
5. Simonton D.K. Greatness: Who Makes History and Why/ D.K. Simonton. -New York: The Guilford Press, 1994.
6. Csikszentmihalyi M. Creativity : Flow and the Psychology of Discovery and Invention /M.. Csikszentmihalyi. - New York: Harper Perennial, 1996.
7. Seltzer K., Bentley T. The creative age: knowledge and skills for the new economy/ K Seltzer, T. Bentley.- London: DEMOS, 1999.
8. Марков С.Л. Основні умови та закономірності формування креатогенного суспільства/ С.Л. Марков // Транскордонне співробітництво у поліетнічних регіонах Східної та Південно-Східної Європи / ред. Ю. Макар [та ін.]. - Чернівці : Золоті литаври, 1999. -С. 32-36
9. Лэндри Ч. Креативный город / Ч. Лэндри; Пер. с англ. - М.: Классика-ХХ1, 2005. - 399 с.
10. Флорида Р. Креативный класс: Люди, которые меняют будущее / Р. Флорида; Пер. с англ. - М.: Классика-ХХ1, 2005. - 430 с.
11. Landry Ch., Bianchini F. The Creative City/ Ch. Landry, F. Bianchini. - London: Demos, 1995.
12. Howkins J. The Creative Economy: How People Make Money from Ideas/ J.Howkins. - London: Allen Lane, 2001 – 263 p.
13. Department for Culture, Media and Sport. Creative Industries Programme. Creative Industries Mapping Document. London, 2001.
14. Caves R. E.Creative industries: contracts between art and commerce/ R. Caves. - Cambridge, MA: Harvard University Press, 2000 – 454 p.
15. Зеленцова Е. В. Становление и развитие креативных индустрий в современной культуре:анализ зарубежного опыта: дис ….канд культурол: 24.00.01 / Е. В. Зеленцова М., 2008, – 153 с.
16. Гнедовский М. Б. Творческие индустрии: стратегия инновационного развития/ М. Б. Гнедовский // Творческие индустрии: модель для сборки. - М.: Институт культурной политики, 2005. – С. 7-15.
17. Kanter, R.M. The Change Masters: Corporate Entrepreneurs at Work/ R.M. Kanter. - London, Counterpoint (Unwin) Paperbacks, 1985.
18. Питерс Т., Уотермен Р. В поисках эффективного управления (опыт лучших компаний) / Т.Питерс, Р. Уотермен; Пер. с англ. - М.: Прогресс, 1986. - 423 с.
19. Peters T. Liberation Management: Necessary Disorganization for the Nanosecond Nineties/ T.Peters. – London: Macmillan, 1992.
20. Amabile T. A model of creativity and innovation in organizations/ T.Amabile. Research in Organizational Behavior// B.M. Staw & L.L. Cunnings (Eds). - Greenwich, CT: JAI - 1988. - Vol.10.- pp.123-167.
21. Senge P. M. The Fifth Discipline: The Art & Practice of The Learning Organization/ P. M. Senge. - New York: Currency Doubleday, 1990. - 371 p.
22. Woodman R. W., Sawyer J. E., Griffin R. W. Toward a Theory of Organizational Creativity/ R. W. Woodman, J. E. Sawyer, R. W. Griffin //The Academy of Management Review. - 1993. - Vol. 18, No. 2. - pp. 293-321.
23. Kao J. Jamming: The Art and Discipline of Business Creativity/ J.Kao.- London: Harper Colli. - 1996.
24. Ford C.M., Gioia, D.A. Creativity Management/ C.M. Ford, D.A. Gioia // International Encyclopedia of Business and Management/ Warner, M. (Ed.) Vol. 1. London, New York: Routledge, 1996. - pp. 878-882
25. Henry J. Creativity and Perception in Management/ J.Henry. - London: Sage Publications Ltd, 2001.
26. Друкер П.Ф. Задачи менеджмента в XXI веке/ П.Ф. Друкер; Пер. с англ. - М. : Издательский дом «Вильямс», 2004. – 272 с.
27. Миклтуэйт Дж., Вулдридж А. Магия менеджмента/ Дж. Миклтуэйт, А.Вулдридж. - М.:ООО «Изд-во АСТ»,2004. - 414с.
28. Питерс Т. Представьте себе! Превосходство в бизнесе в эпоху разрушений/ Т. Питерс. – СПб: Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2007. -352 с.
29. Brabandere Luc de. The Forgotten Half of Change: Achieving Greater Creativity through Changes in Perception/ Luc de Brabandere.- Chicago: Dearborn Trade Publishing, 2005. - 192p
30. Викентьев И.Л. Функциональный подход при решении творческих и бизнес-задач. Консалтинговая фирма ТРИЗ-шанс, 2003.
31. Ванюрихин Г. И. Креативный менеджмент/ Г. И. Ванюрихин // Менеджмент в России и за рубежом. -2001.- № 2.- с. 123-143.
32. Кирсанов К. А. Креативный и эвристический менеджмент/ К. А.Кирсанов //Российский экономический журнал. -1995.- №11. -С. 78-83.
33. Петрова Н.П. Творческие решения в бизнесе/ Н.П. Петрова.– Минск: Речь, 2004. -336c.
34. Xu F. , Rickards T. Creative Management: A Predicted Development from Research into Creativity and Management/ F. Xu, T. Rickards // Creativity and Innovation Management. - 2007.- Vol. 16, Issue 3.- pр. 216–228.
35. Бережнов Г.В. Креативная деятельность предприятия/ Г.В. Бережнов. - М.: Издательский дом «МЕЛАП». -2005. -176 с.
36. Дубина И.Н. Роль и место творчества в практике современного бизнеса/ И.Н. Дубина // Известия Алт. гос. ун-та.- 2003. -№2. - С. 14 - 17.
37. Hellstrom С. , Hellstrom Т. Highways, alleys and by-lanes: Charting tte pathways for ideas and innovation in organizations/ С.Hellstrom , Т. Hellstrom// Creativity and Innovation Managemen. - 2002. -Vol. 11(2). - pp. 107-114.
38. Van Dijk, C. , Van den Ende, J. Suggestion Systems: Transferring Employee Creativity into Practicable Ideas/ C. Van Dijk,, J. Van den Ende // R&D Management - 2002.- 32(5). - pp.387-395.
39. Georgdottir, A.S. , Getz, I. How Flexibility Facilitates Innovation and Ways to Manage it in Organizations/ A.S. Georgdottir, I.Getz //Creativity and Innovation Manage¬ment. -2004.- 13(3).- pp.166-175.
40. Berends, H., Boersma, F.K. , Weggeman, M. The Structuration of Organizational Learn¬ing/ H. Berends, F.K. Boersma, M. Weggeman// Human Relations – 2003. - 56(9) –pp. 1035-1056.
41. Bakker, H.J., Boersma, F.K. , Oreel, S. Creativity (ideas) management in industrial R&D organizations: A crea-political process model and an empirical illustration of Corus RD&T/ H.J. Bakker, F.K. Boersma, S. Oreel//Creativity and Innovation Management. - 2006.- 15(3). - pp. 296-309.
42. Anderson, D. , Anderson, L.A. Beyond Change Management: Advanced Strategies for Today’s Transformational Leaders/ D. Anderson, L.A. Anderson. - San Francisco: Jossey-Bass/Pfeiffer, 2001.
43. Адизес И. Управляя изменениями/ И.Адизес. - Спб.: Питер, 2010.-224 с.
44. Майклз Эд., Хэндфрилд-Джонс Х., Экселрод Э. Война за таланты/ Эд. Майклз, Х. Хэндфрилд-Джонс, Э. Экселрод. –М.: Манн, Иванов и Фербер, 2006. - 272 с.